Slikar - Abel BRČIĆ

AbelRodjen je 1956. godine u Žrnovu. Slikarstvom se bavi od 1974. Diplomirao je na pedagoškoj akademiji u Splitu 1978. u klasi prof. Ante Kaštelančića. Radi kao likovni pedagog u osnovnoj školi u Korčuli. Od 1986. član je njemackog udruzenja "Savez za slobodnu umjetnost" (Bund fur freie angewandte Kunst) u Darmstadtu. Od 2004. član je Hrvatske udruge likovnih umjetnika - HULU.
Prvu samostalnu izložbu imao je u Korčuli 1980., i od tada do danas aktivno izlaze na mnogim samostalnim i skupnim izložbama.  Radovi mu se nalaze u privatnim zbirkama širom svijeta. Prikazuje otočke krajolike, marine, dalmatinski pejsaž.
Tehnike kojim se najčešće služi su ulje, pastel, akvarel a u zadnje vrijeme i akril.
ABEL BRČIĆ born in 1956. in Žrnovo on the island of Korčula. He graduatted in 1978. although he has been paintingsince 1974. He works as an Art teacher with children in Korčula.Since 1986. He has been a member of German Art Association "Bund fur freie und angewandte Kunst" in Damstadt. He had his first own exibition in 1980. in Korčula and since then his works have been exhibited at many regional exibitions. He is mamber of Croatian Association of Fine Artists. He shows us the landscapes of the island of Korčula, the marinas bays and fields.Oils, pastels and watercolours are various forms of his artistic expression. His pictures are in the private collections all around the world.
Abel Brčić u ljepotu prizora upisuje vedrinu. Svojom mjerom slikarske preobrazbe vedutama starih dalmatinskih gradova Korčule, Dubrovnika i pitoresknim zdanjima u blizini mora daje poseban šarm, kako stupnjem kolorističke otvorenosti tako provedenom stilizacijom. "Veselom geometrijom" pomaknutih kuteva Brčić razigrava plohe skledajući volumene čistim površinama, čitke silhute, gradeći svaku scenu jasnim rasterom crtovlja.Svaki segment na slici zahvaćen je identičnom tvarnošću intenziviranom dinamičnim vrijednostima boje. Detalji i ukupnost dojma podržavaju sliku o jugu (doživljaja i sijećanja) koje su dominante svjetlo i boja. Brčić je posvojio drage prizore, prepoznajući u njima bljesak kromatskih raspona, sukladno kojima oblikovnost gradivnih jedinki, poput kružne krošnje stabla, trapezne forme krova, prove čamca, prati put od realnog ka izmaštanom. Razumljivo Brčićeva uprizorenja imaju potku stvarnog, no akcenti, rakursi, odmak od klasičnih perspektiva s relativiziranjem planova, daju znanom novu dimenziju.

Gotovo bajkovitosti, jer Brčićevom slikom ušli smo u prostore začudnosti. Zaustavljenog vremena u trenucima blistanja ljepote kroz silnice boje, u kojem zbijena zdanja, drveće u sjaju plavetnila mora i neba jeka su života. Svaka slika je zastanak u pulsiranju ditiramskog. Ambijentalno je okvir za igru oblika koji nadilaze doslovnost fasade kamenih zdanja u svom značenju,već oznaka su trajanja, isto kao čempresi u svom vertikalitetu. Drugim riječima Brčić je prividno slikarskom nepretencioznošću izrazio duboko razumijevanje krajolika juga. Interpretacija odabranih motiva kreće se od jednostavnijih do složenijih kompozicija, s izraženom lomošću forme, s mnoštvom fragmenata dovedenih do sitnih partikula. Vidljivih i u preciznim geometrijskim likovima, i oblicima manje egzaktnosti obrisa. Strogost nije narušila slikarski vitalitet, već je postala mjera reda u scenama sadržajne i likovne maštovitosti.

Relativno čvrsti kordinatni sistem organizacije približio je Brčićeva djela ornamentalnom, uravnoteženoj preglednosti, koje su sastavnice plohe boje. Njima i more postaje polje, s jasnim razdjelnicama dubine plavog. A sjene definiranih granica zahvaćaju u svom kretanju svu predmetnost slike. Brčić i u reduciranosti do znaka ostvaruje sličan naboj opredmećenim svijetom, koncentriranom u primjerenoj paleti. Boji bet muklijih tonova, boji kojoj je svjetlo i simbolična datost. U isječku ljepote koji može biti i mrtva priroda, pogled iz interjera kroz prozor, Brčić inzistira na ugođajnosti. U djelima lirske konotacije svojevrsnim slikarskim tkanjima, dinamičnom i skladnom prepletu oblika gdje u varijacijama na temu treptaj poetskog je uvijek sačuvan kao u dijalogu umjetnika s predloškom, tako i dodirom tla (obale) i mora drveća i neba.

Brčić suptilnošću doživjaja i izvedbe (s neporecivom vještinom rukre) i oporost prenosi do lakoće, neslućene u tanahtnosti linija. U svakom slučaju Abel Brčić je obogatio suvremeni Hrvatski pejsažizam (u svoj širini tog pojma) radovima likovne "humornosti" težeći i uspjevajući povezati u arhitekzuri spomeničko i pučko, sintetizirajući reprezentativni izgled crkvenog tornja i jednostavnu veličajnost "zaboravljene" kućice. Neposrednošću iskaza u radosti stvaranja talentom i ljubavlju odabrane motive izjednačio je sa samim pojmom ljepote.

Predgovor kataloga zagrebačke izložbe.
Likovni kritičar i povjesničar umjetnosti, Stanko Špoljarić

Contact address:
Abel Brčić, Medvinjak, 20260 Korcula - Croatia
Tel: +385 (0)20 715-455
E-mail: abel.brcic@du.t-com.hr
SAMOSTALNE IZLOZBE

- Korcula 1980, 1983,
- Boulogne sur Mer/Francuska, 1982,
- Epier/Francuska 1982,
- Witten/Njemacka 1985
- Padeborn/Njemacka 1985
- Herne/Njemacka 1985
- Una/Njemacka 1985
- Dubrovnik 2003
- Zagreb 2003
- Orebić 2004

 

SKUPNE IZLOZBE

- Ploce 1995, 1996
- Dubrovnik 1995, 1996
- Korcula 1995, 1996
- Darmstadt/Njemacka 1986, 1987, 1988, 1989, 1990 1991, 1992
- Langen/Njemacka 1986, 1989
- Dietzenbach/Njemacka 1987
- Muehlheim a.m./Njemacka 1987
- Ruesselshein 1989, 1995, 1996

 

- Web izložba 2006


AbeL - Web izložba 2005.
abel10.jpg (15527 bytes) abel11.jpg (11851 bytes) abel12.jpg (13751 bytes) abel13.jpg (15196 bytes) abel14.jpg (12259 bytes) abel15.jpg (12204 bytes) abel16.jpg (14392 bytes) abel17.jpg (16473 bytes) abel18.jpg (12195 bytes) abel19.jpg (15208 bytes)

 

Back